Žárovky H7 jsou nejrozšířenějším typem autožárovek

Žárovky do předních světlometů jsou klíčovou součástkou, bez níž se nelze obejít, přesto jsou často podceňovány, nebo jsou s nimi prováděny nepovolené úpravy. Většina řidičů si je vědoma nepsaného pravidla, že deklarovanou životnost a technické parametry zaručují pouze renomovaní výrobci např. Philips, Osram, Tungsram, Bosch apod.

bmw

Není nad klasiku

Lidé často hledí na módní trendy nejen, co se týče odívání, ale i v automobilovém průmyslu. V poslední době se rozšířil mezi automobilisty zájem vybavit vozidla světlomety s xenonovými výbojkami nebo LED diodami. Většina řidičů však těmto výstřelkům příliš neholduje a drží se raději osvědčeného modelu halogenových žárovek H7. Jsou to především zdroje světla prověřené výrobní technologií i samotným provozem po dobu desítek let a zároveň jde o autožárovky s vynikajícím poměrem cena / výkon.
Buďte však opatrní na nehomologované druhy svítidel, ty nemusí projít technickou prohlídkou a v případě silniční kontroly si s tím pouze budete komplikovat život a zbytečně platit pokuty. Týká se to jak tvaru a umístění doplňkových světel, tak i jejich barvy, nezapomínejte, že je na našich silnicích povolen provoz pouze s bílým světlem v mírném teplém nebo chladnějším odstínu.

veterán

Pamatujte na seřízení

Při jízdě dochází k vibracím a ty pochopitelně mají vliv i na stabilitu světlometů. I když jsou konstruovány jako robustní a pevné nosníky pro patice žárovek nebo výbojek, drobný posun osvětlovacího zdroje může mít za následek špatný úhel osvitu. Měli bychom proto pamatovat na pravidelné seřízení světlometů alespoň jednou ročně v rámci servisní kontroly. Taková „drobnost“ se vyplatí, jízda s neseřízenými světly může způsobit vážnou dopravní nehodu nedostatečným osvětlením jízdního pruhu a krajnice a v opačném případě oslňování protijedoucích vozidel. Některé vozy jsou vybaveny automatikou, u jiných se musí tato procedura provádět ručně.